Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 13.290,00zł., w tym::
- pakiet 1 - 340,00zł.
- pakiet 2 - 140,00zł.
- pakiet 3 - 75,00zł.
- pakiet 4 - 20,00zł.
- pakiet 5 - 100,00zł.
- pakiet 6 - 50,00zł.
- pakiet 7 - 1200,00zł.
- pakiet 8 - 65,00zł.
- pakiet 9 - 1000,00zł.
- pakiet 10 - 150,00zł.
- pakiet 11 - 110,00zł.
- pakiet 12 - 450,00zł.
- pakiet 13 - 1050,00zł.
- pakiet 14 - 200,00zł.
- pakiet 15 - 700,00zł.
- pakiet 16 - 200,00zł.
- pakiet 17 - 200,00zł.
- pakiet 18 - 250,00zł.
- pakiet 19 - 1400,00zł.
- pakiet 20 - 1150,00zł.
- pakiet 21 - 100,00zł.
- pakiet 22 - 25,00zł.
- pakiet 23 - 10,00zł.
- pakiet 24 - 10,00zł.
- pakiet 25 - 580,00zł.
- pakiet 26 - 20,00zł.
- pakiet 27 - 1100,00zł.
- pakiet 28 - 100,00zł.
- pakiet 29 - 70,00zł.
- pakiet 30 - 15,00zł.
- pakiet 31 - 160,00zł.
- pakiet 32 - 20,00zł.
- pakiet 33 - 25,00zł.
- pakiet 34 - 60,00zł.
- pakiet 35 - 100,00zł.
- pakiet 36 - 60,00zł.
- pakiet 37 - 5,00zł.
- pakiet 38 - 80,00zł.
- pakiet 39 - 5,00zł.
- pakiet 40 - 100,00zł.
- pakiet 41 - 20,00zł.
- pakiet 42 - 70,00zł.
- pakiet 43 - 12,00zł.
- pakiet 44 - 8,00zł.
- pakiet 45 - 40,00zł.
- pakiet 46 - 55,00zł.
- pakiet 47 - 680,00zł.
- pakiet 48 - 65,00zł.
- pakiet 49 - 85,00zł.
- pakiet 50 - 550,00zł.
- pakiet 51 - 120,00zł.
- pakiet 52 - 90,00zł.
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
3.
W przypadku składania oferty na więcej niż jeden pakiet wadium należy
wnieść w wysokości stanowiącej sumę kwot wadiów wymaganych dla pakietów,
na które składana jest oferta.
4.
Wadium w pieniądzu uważa się za wniesione skutecznie wów¬czas, gdy przed
upływem terminu do złożenia ofert nastąpi uzna¬nie rachunku
zamawiającego (dowód wpłacenia wadium należy załączyć do oferty).
5. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a)
w pieniądzu - na konto Zamawiającego w MBS w Łomiankach, nr rachunku:
08 8009 0007 0000 0475 2001 0105 z określeniem tytułu wpłaty: „przetarg –
DZ/15/2013 Dostawa drobnego sprzętu i materiałów medycznych
jednorazowego użytku”.
b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy
z 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2000r., Nr 109, poz.1158 ze zm.).
6.
W przypadku Wykonawców zagranicznych Zamawiający dokona przeliczenia
waluty obcej na PLN, na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do
walut obcych określonego w tabeli A kursów średnich walut obcych
Narodowego Banku Polskiego na dzień zamieszczenia ogłoszenia o
zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. W przypadku, gdy w
dniu publikacji ogłoszenia NBP nie opublikował średnich kursów walut,
należy przyjąć pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs NBP.
7.
W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być
wyszczególnione¬ okoliczności, w jakich zamawiający może je zatrzymać.
Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone:
a)
w art. 46 ust. 4a prawa zamówień publicznych, tj. jeżeli wykonawca w
odpo¬wiedzi na wezwanie, którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył
dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w ok. 25 ust. 1 lub
pełnomocnictw,
b) w art. 46 ust. 5 prawa zamówień publicznych, tj.: jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli jest wymagane),
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
Ponadto
z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie gwarantowanie
wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze
żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą,
poczynając od daty składania ofert. Wadium wniesione przez jednego ze
wspólników konsorcjum uważa się za wniesio¬ne prawidłowo.
8.
W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczenia bankowego, poręczenia
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej lub
gwarancji ubezpieczeniowej, oryginał dokumentu należy złożyć do terminu
składania ofert w kasie (II piętro, budynek główny szpitala) i zaznaczyć
ten fakt na kopercie z ofertą.
9.
Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze
oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem
wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z
zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a. ustawy Pzp.
10.
Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie
zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego
wykonania umowy (jeśli jest wymagane).
11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
12.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu
zwrócono wadium na podstawie pkt.5, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia
odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca
wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
13.
Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z
odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono
przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz
prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany
przez wykonawcę.
Nie wniesienie
wadium w wymaganym terminie spowoduje wykluczenie Wykonawcy z
postępowania, zgodnie z art. 24 ust 2 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:Zapłata
za dostarczony asortyment nastąpi na podstawie faktury VAT, w terminie
30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:Stosownie
do treści art. 23 ust. 2 ustawy Pzp, Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać
się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Jeżeli
oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie
wybrana, Zmawiający wymaga przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia
publicznego przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
III.1.4)Inne szczególne warunkiWykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowegoInformacje
i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. O
udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają
warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczące:
1)
posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2) posiadania wiedzy i doświadczenia;
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej
oraz
wykażą ich spełnienie na poziomie wymaganym przez Zamawiającego,
zgodnie z opisem zawartym w niniejszym rozdziale oraz nie podlegający
wykluczeniu z powodu nie spełnienia warunków, o których mowa w art. 24
ust. 1 i 2 ustawy Pzp.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
Ad.
1) posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
Ocena
spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego
oświadczenia zgodnie z treścią art. 22 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp – wg
załącznika nr 3 do SIWZ.
Ad. 2) wiedza i doświadczenie:
Ocena
spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego
oświadczenia zgodnie z treścią art. 22 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp – wg
załącznika nr 3 do SIWZ.
Ad. 3) potencjał techniczny:
Ocena
spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego
oświadczenia zgodnie z treścią art. 22 ust. 1 pkt. 3 ustawy Pzp – wg
załącznika nr 3 do SIWZ.
osoby zdolne do wykonania zamówienia:
Ocena
spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego
oświadczenia zgodnie z treścią art. 22 ust. 1 pkt. 3 ustawy Pzp. – wg
załącznika nr 3 do SIWZ
Ad. 4) sytuacja ekonomiczna i finansowa
Ocena
spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego
oświadczenia zgodnie z treścią art. 22 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp. – wg
załącznika nr 3 do SIWZ
2.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, na
podstawie złożonych przez wykonawcę oświadczeń i dokumentów wymienionych
w Rozdziale VIII SIWZ.
1. W
zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w
art. 22 ust. 1 ustawy, Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą:
a)
oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w
art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych – na załączniku nr 4 do
SIWZ,
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych
do
wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, na
zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp. W takiej sytuacji
wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował
zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania
zamówienia oraz że stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami
gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, przedstawiając w tym celu
pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy
niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu
zamówienia oraz dokumenty dotyczące w szczególności:
a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
2. W zakresie potwierdzenia nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – na załączniku nr 5 do SIWZ,
b)
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i
informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają
wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do
wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert,
c) aktualne
zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że
uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na
raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
d)
aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na
ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu– wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert.
e)
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 4–8 ustawy Pzp - wystawioną nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
f)
w przypadku podmiotów zbiorowych - aktualną informację z Krajowego
Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp
- wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
wniosków o dopuszczenie udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert.
g) aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy Pzp - wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu wniosków o dopuszczenie udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert.
h)
listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której
mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 lub oświadczenie, że nie należy do grupy
kapitałowej – na załączniku 6 do SIWZ.
3. Dokumenty podmiotów zagranicznych.
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.
VIII 2b) – VIII 2g) niniejszej SIWZ przedkłada odpowiednio:
-
dla dokumentów wymienionych w pkt. VIII 2b) – VIII 2d) dokument lub
dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania potwierdzające, że:
a)
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
b)
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie
społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
c)
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie -
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
ofert,
- dla dokumentów wymienionych
w pkt. VIII 2e) i VIII 2g) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub
administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której
dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i
11 ustawy Pzp
Jeżeli w miejscu
zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej,
zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa
się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed
właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu
zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania
osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, lub przed notariuszem.
4. Dokumenty potwierdzające, że oferowane dostawy odpowiadają określonym wymaganiom.
W
celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom
określonym przez Zamawiającego, Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą
następujących dokumentów:
a) dokument dopuszczający do obrotu i stosowania (zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych
z
dnia 20 maja 2010r. Dz.U. Nr 107 poz. 679) deklaracja zgodności z
wymaganiami zasadniczymi, adekwatna do klasy oferowanego wyrobu
medycznego – z podaniem numeru pakietu, pozycji, którego dotyczy,
b) materiały producenta, foldery, opisy, ulotki informacyjne, wyciągi z katalogów itp. dotyczące oferowanych produktów,
c)
certyfikat jednostki notyfikowanej potwierdzający zgodność z normą
PN-EN 455-1,2,3, raport badań potwierdzający odporność na przenikalność
substancji chemicznych zgodnie z EN 374-3 z co najmniej 4 podstawowych
grup technicznych: kwasy, zasady organiczne i nieorganiczne oraz
alkohole i aldehydy, raport badań potwierdzający odporność na
przenikanie wirusów zgodnie z ASTMF 1671 – dotyczy pakietu 15
d)
oświadczenie producenta o kompatybilności zaoferowanych elektrod z
diatermiami chirurgicznymi ERBE ICC VIO – dotyczy pakietu 34.
5. Pozostałe dokumenty wymagane od Wykonawców.
a)
pełnomocnictwo do podpisania oferty, jeżeli osobą podpisującą nie jest
osoba upoważniona na podstawie załączonych do oferty dokumentów
rejestrowych – w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
b)
pełnomocnictwo zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy prawo zamówień
publicznych w przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających
się wspólnie o udzielenie zamówienia.
c) wypełniony formularz ofertowy – załącznik nr 2 do SIWZ.
d) wypełniony formularz specyfikacji asortymentowo-cenowej – załącznik nr 1 do SIWZ
e)
pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy
niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu
zamówienia - dotyczy sytuacji, gdy Wykonawca powołuje się przy
wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał
innych podmiotów,
f) dowód wniesienia/wpłacenia wadium.
Dokumenty
wymagane dla potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu
oraz niepodlegania wykluczeniu, należy złożyć w oryginale lub kopii
poświadczonej za zgodność
z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się
o
udzielenie zamówienia kopie dokumentów są poświadczane za zgodność z
oryginałem przez Wykonawcę, którego one dotyczą lub przez upoważnionego
przez Wykonawców pełnomocnika.
Zamawiający
może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii
dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna
lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi